We krijgen regelmatig een aanvraag van bedrijven of teams die willen leren hoe ze elkaar feedback kunnen geven en ontvangen. Wij vragen altijd door naar de reden van de aanvraag. Vaak is het de behoefte om elkaar aan te willen spreken. Wat helpt is om dan nog een stap verder te kijken naar de oorzaak; waaróm willen ze elkaar leren aanspreken? En waarom lukt het nu nog niet? Is er een gebrek aan communicatie, of missen ze de skills? Zijn er onduidelijkheden over wat er verwacht wordt van de samenwerking? Is er een gebrek aan initiatief? Is het niet veilig om elkaar aan te spreken? Is er te veel (werk)druk?
Feedback geven is een mooi middel wat ingezet kan worden om uitdagingen op gebied van de onderlinge communicatie bespreekbaar te maken. Verbindend communiceren is een feedback techniek die nét even wat verder gaat. Aan de hand van 4 stappen leer je om bewust te zijn van je eigen interne processen en krijg je sneller antwoord op de bovengenoemde vragen. Het is een vorm van communiceren wat er voor zorgt dat je contact maakt met jezelf en open staat voor de ander. Compassie, verbinding en zelfreflectie zijn sleutelwoorden.
Laat hieronder een bericht achter of bel ons op 085 – 06 08 940. Je ontvangt binnen 1 werkdag een reactie van ons!